ЗАЗ-Запорізький автомобілебудівний завод
Датою заснування заводу прийнято вважати 1863 рік.
У 1908 році було засновано підприємство, яке згодом перетворилося у Мелітопольський моторний завод (МеМЗ).
У 1923 році колишній завод Абрагама Коопа був перейменований в «Комунар».
1960 року Мелітопольський моторний завод почав поставляти свої двигуни на Запорізький автомобілебудівний завод.
1975 року МеМЗ увійшов до складу виробничого об'єднання «АвтоЗАЗ». Нині він є одним зі структурних елементів ПАТ «ЗАЗ».
У 1961 році завод був перейменований в «Запорізький автомобільний завод». Завод займався випуском єдиного автомобіля — ЗАЗ-965, що увійшов в історію як «горбатий Запорожець»[1].
СП «АвтоЗАЗ-ДЕУ» (з січня 2003 р. — ЗАТ «ЗАЗ») у формі закритого акціонерного товариства створено 15 квітня 1998 року на виробничій базі ВАТ «Автозаз». Статутний фонд сформовано коштом вкладів засновників: від ВАТ «Автозаз» — майно на суму, еквівалентну 150 млн дол. США; від Daewoo Motors — 150 млн дол. США в грошовій формі. До складу СП, крім головного підприємства в Запоріжжі, увійшли також на правах госпрозрахункових підприємств Мелітопольський моторний завод (ГРП «АвтоЗАЗ-Мотор»), Чорноморський завод автоагрегатів (ГРП «ЧЗАА»), Пологівський завод «Іскра» (ГРП «Іскра»).[2]
Після банкрутства Daewoo Motors у 2001 році, корпорація УкрАвто викупила АвтоЗАЗ у 2002 році. Всі об'єкти виробництва «АвтоЗАЗ» (в першу чергу, МеМЗ та Чорноморський моторний завод) було перетворено в ЗАЗ. Компанія навіть прийняла новий логотип. Частку Daewoo (50 %) в СП було викуплено швейцарським підприємством Hirsch & CIE в 2003 році.
ПАТ «ЗАЗ» — тепер[відколи?] єдине в Україні підприємство, яке має повний цикл виробництва легкових автомобілів, що включає штампування, зварювання, фарбування, спорядження кузова і складання автомобіля. На заводі створено і постійно[на коли?] удосконалюється якісно нове сучасне високотехнологічне виробництво, що відповідає вимогам міжнародного стандарту ISO 9001 версії 2000 року[3][ангажоване джерело]
З 2013 року виробництво автомобілів постійно падало. У 2013 році завод зібрав 22 032 автомобілів, а у 2017 ― 1674 автомобілі. Станом на 2018 рік, завод переживав кризу.[4]
Перші три символи VIN-коду автомобілів запорізького виробництва — Y6D.